fbpx

Nieuwe WVSP leden in de spotlight

WVSP Decokay Gröbe uit Almelo

Het bedrijf Gröbe is opgericht omstreeks 1911/1912 door Maurits (”Mau”) Gröbe. Het is nog steeds gevestigd op dezelfde plek in Almelo. Eind jaren ’30, begin jaren ’40 kwam zoon Johan in het bedrijf. In de jaren ’70 de zoons van Johan, Wim en Klaas. Sinds september 2013 is de 4e generatie, dochter van Klaas, Martine, werkzaam binnen het familiebedrijf.

Hoe zijn jullie gestart?

Destijds zijn we begonnen met verf, sigaren en zelfs schoolartikelen. Daarna kwam de nadruk te liggen op verf en behang. Van verf groothandel zijn we ons in de loop van de jaren ’90 steeds meer gaan richten op het totaal concept van woninginrichting. Dit onder de Decokay-formule.

Hoe zou je jullie bedrijf willen omschrijven?

Een speciaalzaak op het gebied van verf, behang, gordijnen, raamdecoratie en vloeren. Heel gemakkelijk alles onder 1 dak. Als familiebedrijf bestaan we inmiddels meer dan 100 jaar.

Waarmee willen jullie je als bedrijf onderscheiden in de huidige markt?

Met service, kwaliteitsproducten en vakmanschap. Niet zomaar een busje verf uit de stelling pakken, maar vragen en luisteren naar wensen van de klant. Ons team (mensen met vakkennis) speelt hierbij een belangrijke rol. De klanten zijn door woonprogramma’s en sites als Pinterest etc. goed op de hoogte van de trends. Wij proberen ze te helpen met het vertalen van trends naar hun eigen situatie.

“Onze grootste uitdaging is om interessant en attractief te blijven voor de klanten om onze zaak te bezoeken.”

Waarom hebben jullie voor het Wijzonol Vakverf Servicepunt concept gekozen?

Hoge kwaliteit en het gebruiksgemak van de Wijzonol producten. Ook de innovatieve producten waaronder de Wijzonol Spacklatex op basis van zetmeeltechnologie en OER verf spreken ons erg aan. Het zijn producten die in een speciaalzaak thuishoren.
Daarnaast ervaren wij een prettige samenwerking en enthousiasme van de buitendienst. De marktbenadering van Wijzonol en de ideeën hieromtrent zijn gebaseerd op partnership, zodat beide hiervan de vruchten plukken.

Hoe gaan jullie om met klantenbinding?

Door prijstechnisch voor de klant interessant te zijn. We bieden naast de A-merken in alle productgroepen, ook een kwalitatief hoogwaardig huismerk: Decokay Design. Daarnaast bieden we extra service door bij de klanten thuis te komen met kleur- en technisch advies. Door de jaren heen hebben we een regiofunctie opgebouwd, Decokay Gröbe is een vertrouwde naam.

Wat doen jullie om meer traffic naar de winkel te genereren?

We proberen traffic te genereren met een goede website en social media. De oriëntatiefase van de klant speelt zich af op het Internet. Met sfeerbeelden we willen mensen inspireren om vervolgens naar de winkel te komen. Daarnaast versturen wij 10x per jaar in oplage van 40.000 stuks een Decokay folder vol met aanbiedingen en inspiratie. Deze folder staat uiteraard ook online.

Wat zou jullie gouden tip zijn voor mede WVSP collega’s?

Blijf enthousiast en doe meer als je concurrent. Durf ook keuzes te maken wat betreft leveranciers.

Vragen? Neem contact met ons op.

Volg Wijzonol op social media

Volg de laatste ontwikkelingen.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief​.

Kleur toegevoegd aan Semppels

Deze kleur is toegevoegd aan jouw Semppels.

Let op: de Wijzonol Semppel kleurtester bevat de Wijzonol muurverf mat. Deze heeft een matte uitstraling, maar geeft wel een goede kleurindruk.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief​.