Schildersbedrijf Lenis en Deco Home uit Wolvega

Nieuwe WVSP leden in de spotlight

‘Wij zijn trots op ons Schildersbedrijf Lenis en Deco Home in Wolvega, dat mede door de toevoeging van WVSP een nog completer bedrijf is geworden.’
Wij geven jullie graag een kijkje achter de schermen van het bijna 120 jaar oude familiebedrijf van Sjaak en Reina Lenis.

Wie heeft de onderneming opgericht en hoe heeft het bedrijf zich door de tijd heen ontwikkeld?
Mijn opa Lenis heeft begin 1896, toen hij knecht was bij de firma Van Zanten, het schildersbedrijf overgenomen. Het bedrijf heeft zich als schildersbedrijf voorspoedig ontwikkeld en neemt een belangrijke plaats voor Wolvega e.o. in. De verdere uitbreiding van het schildersbedrijf kwam in 1990, met de start van de Deco Home winkel. Met een compleet pakket zonwering voor binnen- en buiten, verf, behang, glas, parket, laminaat, etc. werd het een complete verf- en behang speciaalzaak. Wij zijn trots op ons bijna 120 jarig bedrijf aldus Sjaak en Reina Lenis.

Hoe zou je jullie bedrijf willen omschrijven?
Wij zijn een bedrijf waar eerlijk zaken doen en persoonlijke aandacht voor de klant een must is. Service, kwaliteit, vakkundig advies en afspraak is afspraak staan bij ons hoog in het vaandel.

Waarmee willen jullie je als bedrijf onderscheiden in de huidige markt?
Transparant zijn in advies en wat de klant van ons kan verwachten vinden wij belangrijk. Uiteraard krijgt de klant vakkundig advies. Dat kan in de winkel, maar ook bij de klant thuis en is vaak van doorslaggevend belang. Bovendien: afspraak is afspraak.

Wat zien jullie als grootste uitdaging(en) momenteel in de markt?
Juist doordat je een familiebedrijf bent doe je ook op andere wijze zaken; meer persoonlijke aandacht, vakmanschap, kwaliteit en service. De vragen van de klanten, hoe moeilijk ze ook zijn, worden door ons bedrijf bijna altijd opgelost. Dat is belangrijk, niet alleen nu, maar ook in de toekomst.

Waarom hebben jullie voor het Wijzonol Vakverf Servicepunt concept gekozen?
Om je klanten te laten zien dat je winkel/bedrijf mede door dit concept nog professioneler in de markt staat.

Welke activiteiten spreken jullie aan van het Wijzonol Vakverf Servicepunt en waarom?
Dat je altijd op Wijzonol kunt bouwen, korte lijnen, snel antwoord, professionele ondersteuning en er wordt altijd geprobeerd om samen tot oplossing(en) te komen en krachten te bundelen.

Hoe gaan jullie om met klantenbinding?
Wij nemen de klant altijd serieus en staan op gelijke voet met de klant. Door de persoonlijke aandacht, vakkundig advies, vakkennis en kwaliteitsproducten, zijn we altijd bezig om je klanten te adviseren. Fouten lossen wij direct op, mede daardoor hebben wij een uitstekende klantenbinding.

Wat doen jullie om meer traffic naar de winkel te genereren?
We doen zoveel mogelijk acties. Bij voorkeur kan de klant ‘iets’ winnen, bijvoorbeeld de scooter actie. Nieuwe producten promoten wij door advertenties te plaatsen in de media, we genereren veel free publicity via de plaatselijke couranten. En wij geven, samen met nog twaalf andere (lokale) bedrijven, een krant uit. Tot slot updaten we regelmatig onze website.

Wat is jullie gouden tip voor mede WVSP collega’s?
Zorg dat je goede vakbekwame medewerkers hebt en houdt. De persoonlijke aandacht die zij en jezelf aan de klant geven, is het gezicht van je bedrijf.