fbpx

‘Wijzonol is een uitstekend merk. Dat zouden meer mensen mogen weten’

Deze combinatie kenden we nog niet: hij was professioneel wedstrijdzeiler, die de hele wereld afreisde. Zij een enthousiast zeilamateur, die onder andere jarenlang werkte bij Bever Zwerfsport. Een verrassend avontuurlijke achtergrond voor eigenaren van een verfspeciaalzaak waar alles juist draait om het ultieme ‘thuisgevoel’. Toch runnen Hans en Andrea van den Biggelaar al sinds 1992 succesvol de gelijknamige verf- en interieurwinkel in Breda.

‘De kracht van een familiebedrijf’, lacht Andrea.

“Gestart door Hans’ opa, door zijn vader uitgebouwd tot een regionale groothandel in autolakken en overgenomen door ons. Tenminste: de verfwinkel. Begin jaren negentig wilde Hans’ vader het rustiger aan gaan doen. Hij verkocht de groothandel en polste Hans of hij geïnteresseerd was in de winkel. Wij kenden elkaar toen net een half jaar. Hans belde mij met de vraag of ik in Breda wilde wonen en ik dacht: waarom niet? Dus zijn we samen in het diepe gesprongen.”

Webshop ter compensatie

“Inmiddels staan ze al jarenlang aan het roer van de winkel, gunstig gelegen aan de Teteringenstraat. Helaas wordt er al jaren gewerkt aan een herinrichting van het gebied, wat de bereikbaarheid nadelig beïnvloedt. ‘We hebben geprobeerd de teruglopende traffic te compenseren met een webshop, maar daar zijn we van teruggekomen. Het werk dat je daarmee hebt staat niet in verhouding met de opbrengst van een metertje tafelzeil.”

Geen handelaren

“Wij zijn geen handelaren, wij zijn beter in persoonlijk advies’, stelt Hans. ‘Als je klanten in de winkel komen, krijg je de vraag met het complete verhaal. Mensen vinden tegenwoordig veel informatie op internet. Maar teveel informatie maakt ook weer onzeker. En dan komen ze alsnog bij ons. Voor advies over de juiste verf, de werkwijze en de kleur. Want online kleur uitzoeken blijft een hachelijke zaak: je krijgt hoogstens een indruk. Wat dat betreft heeft Wijzonol een slimme oplossing gevonden met die nieuwe Semppel kleurtesters: een combinatie van online inspiratie, echte kleurtesters en advies & aankoop in de winkel. Dat sluit helemaal aan bij onze eigen strategie.”

Van lokale naar regionale klanten

“Andrea is behoorlijk actief op social media; ze zorgt voor veel inspiratie op onze website, facebook en pinterest. Hierdoor zien we dat ons klantenbestand van lokaal naar regionaal groeit. Met mensen die de moeite nemen om speciaal naar Breda te komen. Dat past beter bij ons dan het klakkeloos versturen van producten naar alle uithoeken in Nederland. Want je bent mooi klaar als er dan een klant uit Groningen belt met een probleem tijdens de verwerking. Daar rijd je niet zo maar even heen, terwijl dat nu juist de service is die we willen bieden.”

De klanten die bij je passen

“Vertrouwen op je eigen kracht, dat is de uitdaging’, beaamt Andrea. ‘Wij zagen geen heil in online verkoop maar hebben wel een prima klantregistratiesysteem met producten en kleuren. Een belletje of mailtje en de bestelling staat klaar om af te halen en anders bezorgen we het. Dat betaalt zich uit in trouwe klanten. Datzelfde geldt voor kleur- en interieuradvies aan huis. Hiervoor hanteer ik een vast tarief, dat in mindering wordt gebracht bij aankoop van de producten. Zo niet, dan sturen we een rekening. In de praktijk komt dit nauwelijks voor: praktisch alle voorstellen worden opgevolgd en wij leveren de producten. Uiteindelijk krijg je zo de klanten die bij je passen: mensen die bereid zijn te betalen voor een mooi resultaat en onze inbreng op waarde schatten’. ”

Gezamenlijke marktbewerking

“Van Wijzonol krijgen we hierbij prima ondersteuning. Als Wijzonol Vakverf Servicepunt schuiven we regelmatig aan om te sparren. Over producten en assortimentssamenstelling, maar ook over doelgroepenmarketing. Zo gaan we binnenkort gezamenlijk de regionale recreatiesector benaderen voor
interieuradvies en onderhoud van vakantiewoningen. Wijzonol heeft een behoorlijk actieve marketingafdeling en dit zijn initiatieven die goed bij ons passen. De naamsbekendheid van Wijzonol groeit langzaam maar gestaag. Dat zou wat ons betreft nog sneller mogen, bijvoorbeeld met een landelijke radiocampagne. Het is een uitstekend merk en dat zouden meer mensen moeten weten.”

Vragen? Neem contact met ons op.

Volg Wijzonol op social media

Volg de laatste ontwikkelingen.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief​.

Kleur toegevoegd aan Semppels

Deze kleur is toegevoegd aan jouw Semppels.

Let op: de Wijzonol Semppel kleurtester bevat de Wijzonol muurverf mat. Deze heeft een matte uitstraling, maar geeft wel een goede kleurindruk.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief​.